Sivut

lauantai 22. joulukuuta 2012

Kysymyshaaste

Sain blogihaasteen Millalta ja en osaa laittaa tätä eteenpäin, joten tässäpä tulee vastauksia eniveis.

Lapseni tutkii kirjahyllyn sisältöä. Kuva ei liity postaukseen mitenkään :)


Lempinimet?
Ei ole.

Kynttilöiden lukumäärä viimeisimmässä juhlakakussasi?
Varmaan jotain alle 10 joskus 90-luvulla viimeisessä kakussa, jossa kynttilöitä on ollut :) Mutta oon siis 28-vuotias. Jos joku kysyy ikää, niin pitää aina hetki viettää miettien.

Päivämäärä jonka alituiseen sekoitat?
Aikaisemmin juhlin miehen synttäreitä aina vääränä päivänä, mutta nyt  muistan senkin kun hääpäivä on sama. Seuraavaksi opettelen tytön synttäriä, jonka sekoitan laskettuun aikaan, mutta eihän se silloin syntyny.

Eläimiä?
Pinna-kissa. Maatiainen.

Pituutesi?
166 cm

Silmiesi väri?
Sininen

Hiuksiesi väri?
Maantienruskeaa juurikasvua pukkaa kohta vuosi sitten värjätyn ruskean sekaan.

Lävistyksiä?
Korvissa on kuudet reiät, joissa koruja oon käyttäny varmaan 10 vuotta sitten. Ei oo vieläkään kasvaneet umpeen.

Tatuointeja?
Yksi, teininä otettu ah-iih-ihana-ihana kiinalaismerkki. Sen hankkiminen on hauska tarina, jota en nyt kerro :)

Pidätkö työstäsi?
Riittävä annos kahvia ja säännölliset punaviiniannokset tekee mistä tahansa työstä siedettävän.

Syntymäkaupunki/kunta?
Seinäjoki

Asuinkaupunki?
Ei tää oo kaupunki, vaan Veteli.

Oletko ollut rakastunut? Oletko nyt rakastunut?
Ai mitkä teinikysymykset. En vastaa, koska olen jäyhä pohjalainen. Mitään en tunnusta!

Mieluisin asia sähköpostissa?
Miltä vuosiluvulta tämä kysely on? Sähköpostin keksimisen ajoilta? Mun sähköpostilaatikko on mainoskirjeiden kaatopaikka, joita en enää ehdi tai viitsi edes avata. Kohta paukkuu tuhannen lukemattoman viestin raja ja viimeksi taisin siivota heinäkuussa.

Oletko rakastanut jotakuta niin paljon että olisit sen takia itkenyt?
Edelleen. Pohjalainen. Jäyhä. En kerro.

Oletko ollut auto-onnettomuudessa?
Lasketaanko onnettomuudeksi, jos pikkuisen käy ojan puolella? Ajokortin saamisen jälkeisinä vuosina mua ja perintömitsua on kiskottu lumipenkasta ylös pari kertaa traktorilla ja kuorma-autolla. Niitten kertojen jälkeen ei oo käyny mitenkään. *kopkop*

Leivänkannikat vai pekonipalat?
Pekonia! Se sopii kaiken kanssa, myös leivänkannikoiden.

2 vai 4 ovea autossa?
No viispäs.

Kahvi vai tee?
Kahvi mustana. Paljon.

Mieluisin unilelusi?
Tabi.

Lempivärisi?
Musta tai vaihtoehtoisesti räikeän valkoinen.

Etikkaa?
Löytyy.

Kirja jota luet tai haluaisit lukea?
Olis kiva ehtiä lukemaan Sofi Oksasen uusin. Tai vaihtoehtoisesti laulu- ja soitinyhtye Kotiteollisuuden pörröpään Hynysen kirjallista tuotantoa.

Lempielokuva?
Viimeks katottiin uusin Batman ja oon kyllä tykännyt niistä kaikista. Kaikkien aikojen lempparileffaa en osaa sanoa, mutta esimerkiksi "Neljät häät ja hautajaiset" katon aina kun se tulee.

Lempiruoka?
Syön oikeastaan kaikkea ja hyvällä halulla. Ehkä ennemmin semmonen lempiruokahetki tuli mieleen parin viikon takaa, kun olin nälkäinen, yksinäinen ja väsynyt ja sitten äiti soitti mulle, että ruoka olis kohta valmista ja että veli voi mut käydä hakemassa. Ruokana oli lohilaatikkoa, jossa oli paljon kermaa ja se oli niin hyvää että itketti!

Päässäsi soiva laulu?
Soitellen sotaan - Kotiteollisuus.

Hammastahnasi?
Siinä on vihreetä.

Ravintolasi?
Olispa mulla oma ravintola. Siellä olis listalla jotain punajuurista ja lantusta sekä lihapullia. Lihapullissa olis ehkä jallua. Vuohenjuustoakin tarjoiltais jossain.

Lempikukkasi?
Tulppaanit vuodenaikaan sopivissa väreissä ja muut kukat valkoisina.

Vihaamasi ruoka?
En ole tavannut viimeiseen 10 vuoteen.

Mieluiten seuraamasi urheilulaji?
MM-lätkää me katsotaan ja vähän hiihtoa, varsinkin jos Kalle hiihtää.

Pikaruokala?
Tomaatti- tai pestopasta :) Darrassa himoitsen edelleen euron juustoja mäkkäristä.

Edellinen vierailusi sairaalaassa?
Synnytysreissu. Tai eiku kävin noutamassa keskussairaalasta ukin sinne unohtaman puhelimenlaturin!

Lempijuomasi?
Kahvi ja vesi, mutta edelleen joskus himoitsen kokispulloa. Lightinä, vaikka syöpää aiheuttaakin. Joskus myös semmoisen ostan.

Makuuhuoneesi maton väri?
Siellä ei oo mattoa, mutta jos olis, niin vois olla valkoinen. Tai musta.

Monta kertaa epäonnistuit "inssissä"?
B-kortin inssissä en kertaakaan ja C-kortin inssissä kerran. Toisella kertaa sain kortin, mutta ajattaja kysyi ennen kuin allekirjoitti lapun: "Et suinkaan työksesi ryhdy kuorma-autoa ajamaan?". Lupasin, että en.

Edellinen henkilö jolta olet saanut postia?
Joulukortteja on tullut.

Oletko ollut syytettynä rikoksesta?
Nepa.

Missä kaupassa luottokorttisi luotto täyttyy?
En käytä credittiä, kuin ulkomailla. Eli ei täyty missään. S-ryhmä on ehkä suurin mun kukkarolla kävijä, mutta oon pihi kuluttaja ja mulla on aina jossain rahajemma, josta voi nyhjästä jos äitiyspäiväraha ei mukamas riitä.

Mitä teet kun olet rättiväsynyt?
Saatan vähän kettuilla kanssaihmisille, mutta mun elämän ikuinen ongelma on nukahtaminen. Olen maailman huonoin siinä. Ja tuntuu, että tyttäreni on perinyt saman ongelman.

Mitä sanoja tai fraaseja käytät liian usein? 
Varmasti monia. Niinku, no ja muut n-kirjaimella alkavat täytesanat.

Ystäväsi, jotka asuvat kauimpana? 
Lauren asuu jenkeissä, eli valitsen sen :)

Paras "asia" maailmassa?
Me kolme. Minun perhe.

Nukkumaanmenoaika?
On mennyt jo. Yleensä kympiltä olen sängyssä viimeistään.

Kuka sinulle vastaa nopeiten? 
Puhelimeen vastaa mies, jos on ajossa. Jenni, jos olen lenkillä ja eräs FB-ryhmä, jos olen koneella.

Kuka henkilö tulee eniten kyseeseen, joka ei vastaa ollenkaan?
Minä ite oon semmonen, joka ei vastaa mm. tekstareihin. Älkää lähettäkö mulle siis tekstareita, jotka sisältävät tärkeitä kysymyksiä. En vastaa niihin koskaan. Soittakaa!

Haaste piti laittaa jakoon, joten haastan:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti