Sivut

lauantai 5. tammikuuta 2013

Miten teillä yöt menee?

Nukkuva lapsi. Autuus.

Tuossapa yksi kysymys, jota kuulee tasaisin väliajoin. Ja mun vastaus riippuu edellisen yön sujuvuudesta, eli erittäin vaihtelevia vastauksia on kyselijät saaneet. Mutta pääosin meillä nukutaan öisin, joskus K tosin yllättää.

Kesto-ongelmana on ollut iltanukahtaminen. Toisinaan K ei vaan nukahda illalla. Eikä tassuttelu omaan sänkyyn toimi, tai kolmen tunnin tassuttelujen jälkeen minä olen antanut periksi ja toivotan siinä vaiheessa tassuttelukouluttajia pitämään tunkkinsa. Unikouluttajilla on oltava paremmat hermot, kuin mulla.

Siinä missä joulukuun illat meni multa pääosin ohitse makkarissa lasta unille tassutellen, niin nyt tammikuussa K on nukahtanut yöunille vartissa. Tosin vastoin kaikkia oppeja rinnalle, mutta aivan sama minulle, kunhan nukahtaa. Illan aikana herää pari kertaa ottamaan lisää iltahuikkaa, mutta on sitten yleensä jatkanut uniaan.

Paitsi parina viime yönä, kun iltahuikan ottamisen sijaan lapsi on herännyt puoliltaöin ja valvonut itkien 1-3h. Suppo annettiin viime yönä ja itkeskeli sen vuoksi varmaankin "vain" tunnin. Ehkä se tekee taas hampaita?

Niin, että vastaus kysymykseen on: vaihtelevasti.

Nyt menen kampaamaan naamani, pääsen kylillä käymään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti