Sivut

tiistai 2. huhtikuuta 2013

Oikeat välineet jäälle


Minä pelkään liukastumista jotenkin yli kaiken. Jäisellä kelillä oon ennemmin sisällä, kuin lähden ulos liukastelemaan. Nyt on vähän välikausi ainakin näillä leveyksillä ja tiet on osittain sulat, mutta inhottavaa loskajääshittiä on kuitenkin pienillä teillä ja varjoisissa paikoissa. Mies hankki talveksi itselleen juoksukengiksi yläkuvan Salomonin Spikecross 3 -nastakengät, joista oon ollut annoskateellinen siitä lähtien, kun tajusin noiden hienouden. Erityisesti nastakenkien ylivertaisuus tuli selväksi kun käytiin siellä Kiutakönkäällä, kun meitsi laski pyllymäkeä polun vierestä ja mies porhalsi lapsi selässään jäisimmistäkin kohdista ilman ongelmia.

Ensi kauden kenkävalinta on selvä.


Mulla on maasto- ja talvilenkkikenkinä ollut kesän alennusmyynneistä ostetut lipokkaat, jotka on  lämpimät ja vedenpitävät, mutta kuten kuvasta näkyy, niin lumi pakkaantuu kengän pohjaan ja tekee niistä vielä liukkaammat. Hyvät kengät kyllä muihin keleihin!


Tässä vielä vakuuttava kengänjälki miehen piikkareista.

Näköjään me ollaan ulkoilukenkien suhteen vahingossa merkkiuskovaisia- ja kaksosia. Nuo näiden kuvien kengät on Salomonit ja juoksukenkinä meillä on Niket. Työkengät miehellä sentään on Sieviläiset ja semmosia minä en hanki, varsinkaan töihin.

Salomon avasi muuten ihan vastikään verkkokaupan Suomeen ja sielläpä on muun muassa noi miehen piikkarit myynnissä. Kliks! Pitää tosin varmaan odottaa ens vuoden mallistoa, koska nuo miehen popot on tämän talven ja joku raja se tämän perheen rättikaksosuudellakin on :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti