Sivut

lauantai 8. kesäkuuta 2013

Partiota pienille


Käytiin tänään partiossa Vaasassa K:n kanssa. Aluksi aattelin, että en Myötäpäiville lähde, koska oon tehnyt pelkkiä partio-ohareita. Sitten lähdin ja onneksi lähdin. Oli kiva nähdä kaikki ne ihmiset, edes ohimennen! Oli kiva antaa K:n temmeltää ihmisiä ja muita lapsia seuraten.

Partio on mulle rakas harrastus tavalla, jota en osaa selittää. Se, että oon partiossa on vaikuttanut siihen, millainen ihminen oon. Vastuu, jota oon saanut kantaa, ihmetyttää vieläkin. Että miten hitossa pystyin semmoseen 18-kesäisenä?

Tänään osallistuttiin K:n kanssa vain perhepartio-ohjelmaan, minkä kautta pääsee enemmänkin aistimaan ison tapahtuman tunnelmaa, kuin osallistumaan siihen kunnolla. Olisin halunnut olla mahdollistamassa isompien partiolaisten tapahtumaa, mutta joskus toiste sitten. Oli kiva, että K näki ihmisiä ja toisia lapsia. Äitinsä oppi, että tommosiin tapahtumiin tarvitaan kantoväline (lapsenkantorinkka ehkä?), itselle reppu ja reppuun reilulla kädellä pillimehuja, maissinaksuja ja muuta järsittävää.


Treffattiin myös pikaisesti ohimennen Why you littlen ja Päden kanssa.


Kotimatkalla kävi näin. Tiikerikin oli reissussa mukana.

Joskus aikanaan harrastin partiota niin paljon, että tunsin itseni korvaamattomaksi. En todellakaan tuntenut enää, onneksi! Hieno tapahtuma, hieno keli ja hienoja ihmisiä. Menkää fiilistelemään nettisivuille.

Ps. Mä oon muuten tehny tuon Myötäpäivälogohyrrän vuoden 2009 Myötiksille. Enpä olis aatellu, että sitä käytetään toistamiseen. Kuriositeettinä mainittakoon, että olin silloin tapahtuman staabissa (siis ydinsuunnitteluryhmässä) ja kun hyväksytin jätkillä logoa, niin piruuttani laitoin hyrrän vastapäivään, eikä KUKAAN huomannut. Olisivat hyväksyneet sen semmosenaan. 

3 kommenttia:

  1. Huuhuu, piti tulle vielä huuteleen, että mistä toi teijjän lätsä on hankittu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lätsä on Tuttaa, ostettu Halpa-Hallista ja maksoi 10e. Mukavan trikoinen päässä! Viime vuoden hellehattu oli semmosta karkiaa kangasta.

      Poista
    2. Uijui, pitääpä siis käydä tsekkaan jos sieltä vielä löytyis. Meillä kun naapuritkin jo mainitsee, että "lapsella pitäis olla hattu päässä" kun meidän kersa viipottaa ilman lätsää -tai semonen liika pieni hattu päässä tuolla. Siis pilvisellä säällä. Mä jaksa tuota varjella ihan loputtomiin, mutta tosi on, että aurinkohattu puuttuu kyllä meidän kakaralta.

      Poista